0

Handlekurv

0
Subtotal: kr
No products in the cart.

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelsene på denne siden er knyttet til kjøp på vår nettbutikk.  Det handler om vårt ansvar og ditt ansvar, slik at du kan få en så god handleopplevelse som mulig. 

1. Generelt

Denne nettbutikken drives av Nidar Godteributikk og Sjokolademuseum i Trondheim, men eies av Orkla Confectionery & Snacks Norge (org.nr 940 712 580). For å kunne handle i nettbutikken vår må du være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å handle hos oss.

Vi jobber for å være så grundige som mulig, men må ta forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik på produktene i nettbutikken. Vi er motstandere av retusjering, og selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på nettsiden skal være så representative og stemme overens med virkeligheten som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Vi vil politianmelde forsøk på svindel nettbutikk.nidar.no forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det foreligger mistanke om svindel.

2. Priser

Alle priser du ser i nettbutikken vår er oppgitt i norske kroner og inkludert MVA. Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil og prisjusteringer.

3. Ordrebekreftelse

For å kunne handle på nettbutikk.nidar.no må du godkjenne våre salgsvilkår. Når vi mottar ordren, vil du få en bekreftelse til din registrerte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som bevis for kjøpet etter fullført betaling. Ta vare på den i e-postkassen din, du trenger ikke skrive den ut. Da sparer du miljøet. Vi har som mål å behandle ordren første arbeidsdag etter at du har fått ordrebekreftelsen fra oss. Se mer informasjon om dette under punkt 5 Levering. Varene som vises på nidar.no nettbutikk skal finnes på lager, men vi må likevel ta forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren og du vil få pengene dine tilbake. Du får beskjed om dette på e-post.

4. Betaling

Det skal være enkelt å handle nidar.no nettbutikk så betaling i vår nettbutikk gjøres via Vipps eller kortbetaling.

KORTBETALING 

Vi godtar betaling med Visa, MasterCard og American Express gjennom Stripe. Ved kortbetaling blir pengene i første omgang reservert på din konto. Når vi har pakket og klargjort din ordre, trekker vi pengene som allerede er reservert. Stripe er blant verdens ledende aktører innen kjøpsbehandling via netthandel, og sørger for en trygg håndtering av dine opplysninger.

VIPPS 

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Dette krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger deres brukervilkår.  Her finner du personvernpolicyen for Vipps. 

KONTAKT OG KUNDESERVICE FOR VIPPS 

Siden all vår betaling håndteres av Vipps, så er det Vipps som tar seg av alle betalingstransaksjonene for de ulike betalings-alternativene vi tilbyr. Dersom du har spørsmål som gjelder betaling, ber vi deg derfor om å  kontakte Vipps kundeservice.  

5. Levering

LEVERINGSALTERNATIVER, PRISER OG LEVERINGSTID

PostNord frakter alle våre pakker. Ved bestilling av varer beregnes pakkens størrelse og vekt. Du vil deretter få tilbud om de ulike fraktmuligheter som kan passe dine behov. Dette er fraktmulighetene som tilbys: My Pack Collect – Pakken hentes på selvvalgt PostNord-hentested nær din bostedsadresse. MyPack Home unattended – Pakken leveres hjem til deg og legges på avtalt sted, uten signatur. MyPack Home – Pakken leveres på din dør, signatur for mottatt pakke er nødvendig. Ordre vil bli sendt og håndtert ved neste virkedag.

6. Bytte, retur og angrerett

Hos nidar.no nettbutikk har du etter loven 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen du mottar varen. Det er viktig at du informerer oss innen de 14 dagene er utløpt. Skulle fristen være ute vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgebyr.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når den returneres. Det betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Dette er gjeldende satser på returer ved levering av pakken på PostNord Return Drop off sted. Pakker med opp til 5 kg: 73,- Pakker med vekt mellom 6 – 15 kg: 93,- Pakker med vekt mellom 16 -36 kg: 105,- Returfrakten betales av kjøper.

Hvis du har berettiget angrerett eller hevingsrett, vil du ved heving av hele kjøpet få tilbakebetalt varens verdi innen 14 virkedager etter at vi har mottatt returen. Du vil motta en epost med kvittering fra returen når den er ferdig behandlet. Beløpet tilbakeføres direkte til samme kort som ble benyttet ved kjøp.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer med alle merkelapper hengende på, og at innholdet er uåpnet. Klær og klessplagg skal være ubrukt og uvasket. Men du kan selvsagt prøve dem på for å se om de passer. Av hygiene-hensyn kan du kun returnere undertøy (truser og boxere) dersom pakningen er uåpnet/forseglet. Dersom du returnerer en vare som er brukt, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. Dersom vi mottar en vare som helt klart bærer preg av bruk og er uten merkelapp så vil ikke denne kvalifisere for tilbakebetaling.

Kontakt oss  på   Orkla Forbrukerservice  for angrerettskjema, eller for generelle spørsmål. 

7. Klager og reklamasjoner

Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du llikevel mottar et produkt som er ødelagt eller har et kvalitetsavvik, eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg ta kontakt med oss sånn at vi kan løse det. Ta kontakt så snart som mulig og senest innen 60 dager. nettbutikk.nidar.no dekker returkostnaden ved reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss.

Ta kontakt med  oss på epost:    forbrukerservice@nidar.no   dersom    du har en klage eller reklamasjon. 

Dersom du likevel ikke skulle være fornøyd etter å ha kontaktet oss, har du alltid rett til å klage til   Forbrukerklageutvalget  eller henvise saken til mekling hos   Forbrukerrådet. Du kan også benytte deg av Europakommisjonens   plattform for nettbasert tvisteløsning (ODR-plattform). 

TILBAKEBETALING I.F.M. REKLAMASJONER 
Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte varer samt fraktkostnad kreditert din konto normalt innen 5-10 arbeidsdager. 

8. Sikkerhet

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og 
personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side, begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”. 

9. Personvern

Nidar.no nettbutikk   eies av  Orkla Confectionery & Snacks Norge (org.nr 940 712 580),  Drammensveien 149, 0277 Oslo. Som  et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av personopplysninger. Her kan du lese mer om dette. 

Vår betalingsløsning leveres av Vipps som bruker cookies for å levere en best mulig   brukeropplevelse. Detaljer om hvilke cookies som benyttes og hvorfor kan du lese   på Personvernerklæring Vipps. 

10. Force Majeure

Ved force majeure-situasjoner som gjør oss ute av stand til å levere i tide, blir nidar.no nettbutikk fritatt for ansvar for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til avtalen om kjøp av varer fra oss. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både nidar.no nettbutikk og kunden rett til å heve kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig, sabotasje, kriminelle handlinger, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller endret lovgivning og andre forhold utenfor nidar.no nettbutikks kontroll, uansett om det rammer nidar.no nettbutikk eller en av våre leverandører eller samarbeidspartnere. Force Majeure omfatter også arbeidskonflikter og blokader hvor nidar.no nettbutikk selv er gjenstand for eller dets eier tar initiativ til en slik handling og beslutninger fra offentlige myndigheter som påvirker markedet eller omsetningen av produkter negativt.

11. Tvister

En eventuell tvist vedrørende disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk lov, av en norsk domstol. Se også punkt 8.

Scroll to Top